Hogyan lehet lefogyni a menstruáció során, 4 dolog, ami megzavarja a menstruációs periódusod


Mennyire befolyásolja a menstruációs ciklusod az alakformálást?

Az urak persze nyilván tudnának még többet is felsorolni, de ez a 10 a legáltalánosabb, amivel napi szinten találkozni lehet. És hogy miért idegtépők ezek? Mert szinte minden nő átesik ezeken úgy, hogy tudja, hogy az hibás az elgondolás Veszítenem kell a testsúlyomból

Hogyan hatnak a női hormonok a szervezetedre a különböző menstruációs szakaszokban? A női menstruációs ciklus okozta hormonváltozások nem csak a kedélyállapotodra hat ki, hanem az alakformálásodra is.

Hogyan befolyásolja a női hormonok ciklikus alakulása az alakformálásodat? Biztosan észrevetted már magadon, hogy időnként érthetetlen módon könnyebben megy az edzés és a diéta, néha pedig fogcsikorgatva is alig.

További cikkeink a témában

Azt is tapasztalhattad, hogy a menzesz közeledtével a benned lakozó kisördög non-stop üzemmódba kapcsol, és mantrázva duruzsol a füledbe, és nem a párolt brokkoli fogyasztására noszogat. Ezek hátterében nem feltétlenül az áll, hogy nem súlycsökkentő táborok Görögországban eléggé a kitűzött célodat, vagy hogy a motivációd elfakult.

Lehet, hogy a menstruációs ciklusod, a hormonális körforgás hatása az, ami miatt  könnyebben vagy éppenséggel nehezebben megy az, hogy tovább haladj a kitűzött céljaid felé. Menstruációs ciklus Hogyan hat a női hormonális ciklus az alakformálásodra?

Menstruáció alatt hamarabb lehet fogyni?

Ehhez nézzük meg a különböző ciklusokat! A női menstruációs ciklus naponta ismétlődik és 4 szakaszból áll.

Élettani háttér: A menstruációt mindenki máshogy éli meg. Ilyenkor általában csökken a sportteljesítmény, az alhasi görcsök, has és mellfeszülés sokaknál okoz problémát, nem csak mentálisan, hanem fizikálisan is. Ha kisebb kellemetlenségekkel jár, akkor viszont nem befolyásoló tényező a menzesz.

1. Veszítenem kell a testsúlyomból...

Sok nő azon a véleményen van, hogy a sport enyhíti a görcsös panaszokat, de mivel mindannyian mások vagyunk, ezért a legokosabb döntés, ha hallgatsz a tested jelzéseire. Sportintenzítás: Ha a tested nem kívánja a sportot, akkor az első napban pihenj, vagy alacsony intenzitású mozgásformát válassz, kis súlyokkal dolgozz. Ha nem jelent különösebb problémát, akkor viszont lazán legyinthetsz.

A vérveszteség miatt csökkenhet a teljesítmény, mivel a vér oxigénszállító képessége is csökken, és a vérrel sok vas is távozik a szervezetből.

hogyan lehet lefogyni a menstruáció során jml karcsúsító

Alakformálás: A hormonális hatások miatt ebben a szakaszban az alakformálásod hatékonysága a legalacsonyabb, a szervezeted jobban fogyás férfi a vizet. Minél alacsonyabb a testzsírszázalék, annál kevésbé észleled a vizesedés tüneteit. Élettani háttér: Általában a ciklus Az agyalapi mirigy már a vérzés alatt egy FSH follikus stimuláló vagy tüszőserkentő nevű hormont kezd el termelni, melynek hatására a petefészekben található tüszők elkezdenek érni.

4 dolog, ami megzavarja a menstruációs periódusod

A peteérést segíti, hogy ebben a szakaszban a petefészekben megindul az ösztrogén termelés is. Sportintenzítás: A teljesítményed jelentősen javul, és hogyan lehet lefogyni a menstruáció során nem csak a távozó vízfeleslegnek köszönhető.

karcsúsító benoni

Ilyenkor vagy képes a legnagyobb terhelésre, a szervezeted a hormonális hatásoknak köszönhetően jobban tolerálja a diétát is. Alakformálás: A leghatékonyabb időszak az alakformálás szempontjából használd ki az élettani hátterét. Menstruációs ciklus és alakformálás Mottó: Itt a legjobb alkalom a célod eléréséhez!

tippek a fogyáshoz és az egészséges állapothoz guatemala fogyás

Élettani háttér: Ez a szakasz a ciklus közepe. Az ösztrogén hatására az agyalapi mirigyben LH luteinizáló hormon kezd termelődni, amikor ez a szint eléri a maximumot, a tüsző megreped és kilökődik a petesejt, ami megkezdi lassú vándorlását hogyan lehet lefogyni a menstruáció során méhüreg felé. Sportteljesítmény: Ebben a szakaszban is jó a sportteljesítmény, könnyebbnek érezheted ugyanazt az edzést, ami az ösztrogén hormonnak köszönhető, mivel teljesítményfokozó  hatása van.

lefogyhat a menopauza? kiegészítse az óriás zsírégetőt

Ugyanakkor a hogyan lehet lefogyni a menstruáció során veszélye itt a legmagasabb, tehát alaposan melegíts be, a gyakorlatok végrehajtásánál fokozottabban figyelj a szabályosságra, és a levezetést se blicceld el!

Alakformálás: Az alakformálás szempontjából szintén hatékony időszak, használd ki a szuper lehetőséget! Élettani háttér: A sárgatest az LH hatására a visszamaradt tüsző átalakulásával jön létre és progeszteront termel, ami a beágyazódást segíti: a méhnyálkahártya megvastagszik, tápanyagot halmoz fel. Ha nincs terhesség, akkor a sárgatest tönkremegy, megszűnik a progeszteron termelődése, a  megvastagodott méhnyálkahártya pedig leválik.

hogyan lehet lefogyni a menstruáció során a korábbi ucla pompomlány veszít súlyt

Sportteljesítmény: A progeszteron hatására megemelkedik a test hőmérséklete, illetve a megnövekedett hőmérséklet miatt a nyugalmi pulzus és az edzés alatti pulzus is megnövekszik. Ilyenkor a szervezet kevésbé hatékonyan tudja leadni a test hőmérsékletét, később kezdesz el izzadni, csökken a bőr felé áramló vér mennyisége és a sejtek tágulása. Szintén a sárgatest hormonnak köszönhetően nő a légzésszám, ami sportoláskor akár légszomjhoz is vezethet.

4 dolog, ami megzavarja a menstruációs periódusod | Well&fit

Ugyanakkor az állóképességi sportokban ilyenkor jobb a teljesítmény, mivel jobb a zsírmobilizáció és a glikogén felhasználás. Kevesebb laktát termelődik az izomzatban, nehezebben savasodik az izomzat, így hosszabb időn keresztül leszel képes edzeni, kisebb fáradással és nagyobb intenzitással. Alakformálás: A premenstruációs szakaszban megnövekedhet a testsúlyod, ami főleg a vízvisszatartásnak, valamint az elektrolitok egyensúlyának változásának, és a fokozott glikogénraktározásnak köszönhető.

Gyakran felfúvódhatsz, a végtagok is megduzzadhatnak.

10 idegtépő női szokás – ami gátolja a fogyást és fejlődést

A jobb teljesítmény mellett azonban az alakformálás hatékonysága alacsonyabb lehet, mivel a hormonoknak köszönhetően megjelenik a kívánósság, és a farkaséhség. Miért fontos a menstruációs ciklusod rendszeressége? Azon túlmenően, hogy egészséges élettani hátteret feltételez, amellett általánosságban elmondható, hogy a normális hormonháztartású, szabályos ciklusú nők mindig eredményesebbek a sikeres alakformálásban. Ha tehát úgy érzed, hogy teljesítményed ok nélkül rosszabb, akkor gondold át, a ciklusod éppen melyik szakaszában vagy!

Újdonságok a hoxa.hu-n

A sport azonban mindig jó hatással van a szervezetedre, a tested örül, ha foglalkozol vele, és nem a csokis fánkkal való kényeztetéssel! Ha ledönt a lábadról a menzesz, akkor ne erőltesd a mozgást, de tudd, hogy a rendszeres, bármilyen jellegű sport segít a kellemetlen tünetek csökkentésén! Ráadásul a menstruációt megelőző lelkileg és hangulatilag érzékenyebb napokat is könnyebben vészeled át sportolással!

A ciklus általában 28 napos, azaz 28 nap telik el a két egymást követő periódus első napjai között. A napos is normálisnak mondható, de jó, ha tudod, hogy az állandóan rendszertelen periódus azt jelzi, valami nagyon nincs rendbe a szervezetedben. Az alábbi 4 dolog könnyen összekuszálhatja a menstruációs ciklusod. Túl keményen edzel Hallottál már róla, hogy néhány maratonfutónak teljesen elmarad a menstruációja?

Te is megérzed a menzesz közeledtét?