Nem természetes módon fogyni


Köszöntelek Kedves Látogató!

Támogass te is! A kilencvenes évek elejéig Kuba gazdasági helyzete nem volt olyan rossz, mint a gazdasági rendszere hatékonysága alapján várni lehetett volna. Ott volt a Szovjetunió, amely internacionalista segélynyújtásként átvette a kubai termékeket, helyettük pedig olcsó nyersanyagot főként üzemanyagot küldött.

Aztán amikor a távoli jóságos nagybácsi összeomlott, és legkisebb baja is nagyobb volt annál, hogy a világ másik végén élő szegény rokont tovább tömje pénzzel, a kubai gazdaság is összeomlott. Főként a mezőgazdaság zuhant be, hiszen nem volt üzemanyag működtetni a gépeket, így elmaradt a vetés és az aratás is. De a megtermelt élelmiszer elosztása is nehézségekbe ütközött működőképes teherautók híján.

nem természetes módon fogyni egészséges ital, hogy segítsen a fogyásban

Az emberek étkezés helyett cukrozott vizet ittak, és előfordult, hogy felfalták a havannai állatkert lakóit. A gazdaság összeomlása természetes módon együtt járt az éhezők egészségi állapotának drasztikus romlásával A szívbetegségekből eredő halálozás a harmadával, a II-es típusú diabétesz miatti halálozás pedig a felével esett vissza. Sőt, az általános halálozás is csökkent.

nem természetes módon fogyni zzzquil fogyás

A kubaiak átlagos kalóriabevitele napi kalóriáról kalóriára esett vissza, a fehérjefogyasztás 40 százalékkal csökkent, és átlagosan mindenki 5,4 kilót adott le. Tehát az éhezés nem feltétlenül ártalmas.

Gyorsabb anyagcsere - Fogyás 7 lépésben, biztonságosan

Sőt, elsőre érthetetlen módon kifejezetten előnyös lehet, amit az évtized eleje óta egyre több állatkísérlet bizonyít. Az időszakos koplalás valóban — tehát nemcsak az ezoterikus boltok és színes életmódmagazinok gurui szerint — csökkenti számos különböző rák, diabétesz, szívbaj, Parkinson, Alzheimer és a demencia kialakulásának esélyét, emellett segít menedzselni az asztmát is.

Ha a laboratóriumi egerek kalóriabevitelét egy huszárvágással a felére csökkentették, azzal akár kétszeresére is növelhették élettartamukat. Ugyanezt a mutatványt nem természetes módon fogyni makákókon nem sikerül ugyan megismételni, de az időskori betegségek kialakulását a módjával éheztetett csoportban ott is késleltetni lehetett.

Gyorsabb anyagcsere - Fogyás 7 lépésben, biztonságosan

Az emberi kísérletek eredményei azonban már nem ilyen egyértelműek, bár legalább érezhető egészségromlásról nem számolnak be. De hát enni mégis csak kell.

Akkor miért jó, ha koplalunk? Bár sokszor hajlamosak vagyunk úgy érezni, a koplalás definíció szerint nem az étkezés utáni percben kezdődik, inkább órával utána.

Ekkorra már elhasználtunk minden szőlőcukrot a vérünkből, ennek hatására pedig olyan hormonális változások indulnak meg a szervezetünkben, amelyek a májban, illetve az izomsejtekben tárolt glikogén tartaléktápanyag-bontását nem természetes módon fogyni.

Ha a teljes koplalás tovább folytatódik és itt a hangsúly a teljesen van, már egy kanál Nutellával is tönkretettünk mindentakkor egy idő után megindul a zsírbontás: a máj a zsírból úgynevezett ketontesteket állít elő, amelyek képesek üzemanyaggal ellátni az agyat. Abban önmagában nincs sok meglepő, hogy ha kevesebbet eszünk, mint amennyi kalóriát a szervezetünk elhasznál, akkor máshonnan kell az energiaigényét fedeznie. Ezt a forrást jó esetben a zsírraktárak jelentik. Csakhogy a zsírégető új nordic szerint hatalmas különbség van aközött, hogy nem természetes módon fogyni csipegetünk, vagy egy ideig rendesen eszünk, majd hosszan koplalunk bár vannak olyan diéták is, amelyek a koplalási napokon megengednek egyszeri, minimál étkezést, de ez már inkább a marketingnek használ.

Összességében a támogatók szerint akik között nemcsak gyanús nyerészkedők, hanem komolyan vehető kutatók is vannak a koplalás olyan vészprotokollokat indít be a Csád dékán fogyás, amelyek egy sor kedvező élettani változást provokálnak.

Ezek következménye a súlyvesztés is. Változatok a böjtölésre Koplalás minden második nap: Ez az időszakos böjtöléssel operáló diéták legszigorúbb formája, már ami az étkezések nélküli napok gyakoriságát illeti. A legtöbb változat megengedi, hogy böjtnapokon is együnk, a normális energiafelvétel negyedét, ami általában kalória. Ez nem természetes módon fogyni könnyítés az összes, teljes napos koplalást előíró módszernél megvan.

Az az általunk kifizetett diétaterv kitalálójának fantáziájától függ, hogy e két nap hol helyezkedik el a héten.

Index - Tech-Tudomány - Koplalva fogyni? Ki hallott már ilyet!

Mindennap ehet az ember, de csak egy nyolcórás periódusban a nap folyamán mindig ugyanakkor persze. Az elviselhetőségét nagyban növeli, hogy a 16 órás böjt nagy része az alvás idejére esik. Abban dohányzik, hogy lefogy eltérések, hogy délelőtt vagy délután engedik az evést. Ez így tiszta sor, de abban a különböző koplalásos diéták hirdetői már korántsem egyeznek meg, hogy a zsírraktárak bontása pontosabban milyen hosszú böjt után kezdődik meg.

Ahogy általában a profitorientált tudományos állítások esetében, itt nem természetes módon fogyni lehet biztonsággal megmondani, hogy az egyik például az 5 nap evés - 2 nap böjt tábor valódi bizonyítékok alapján szólja le a másik csoport mondjuk a 8 óra evés - 16 óra koplalás állításait, vagy csak így próbálnak keresztbe tenni a konkurenciának.

Az extrém koplalást áruló szereplők szerint egyhuzamban legalább három napot böjtölni kell, hogy valami értelme legyen. Mások viszont arra hívják fel a figyelmet, hogy a májban csak kalóriányi glikogén van, ami alig pár órányi energiaszükségletet fedez akkor is, ha nem edzünk közbenígy egy idő után muszáj a szervezetnek más forrásból üzemanyagot szereznie.

Vajon mindezt lehet fogyásra használni? Elméletileg működnie kéne, legalábbis a józan ész ezt mondatja az emberrel. Végül is, ha nem természetes módon fogyni ember nem eszik, akkor hízni biztos nem fog. Csakhogy megrögzött fogyókúrázók százmilliói tanúsíthatják, hogy amikor az ember tényleg mindent megtesz, hogy fogyjon, akkor a szervezet gondol egyet, és minden ésszerűségre rácáfolva nem ad le egy grammot se, hiába lenne muszáj neki.

Kérdés tehát, hogy a koplalásos diéták hatékonyságát bizonyítják-e olyan tesztek is, amelyeket nem azok rendelték meg, akik az eredményeket rögtön értékesítési célokra kívánják felhasználni.

Nos, a hozzáférhető kísérleti eredmények szerint a koplalás nem természetes módon fogyni a súlyvesztésben, de semmivel sem hatékonyabbmintha simán kevesebbet ennénk folyamatosan. Dietetikusként nem egyszerű véleményt nyilvánítani az időszakos koplalásról. A működéséről készített kutatások eredményei ugyanis nem támasztják alá egyértelműen azt, hogy hatékony lenne.

Fogyást segítő természetes anyagok Fogyni és a karcsúságot megőrizni tudni kell! Azért, hogy könnyebben menjen, a diéták és fogyókúrák során sokan sokféle étrendkiegészítőt is használnak. Hogy a fogyás során ne alakuljanak ki szövődmények, hiánytünetek sem, érdemes nagyon megfontoltan belekezdeni és a lehetséges fogyást támogatókról is tájékozódni. Ezzel a kettős stratégiával serkentik az anyagcserét, és gondoskodnak a fölösleges kilók eltüntetéséről — diéta nélkül.

Vannak vizsgálatok, amelyek a különböző vallási böjtidőszakok, például a ramadán pozitív egészségügyi ezen belül súlycsökkentő hatásait mutatták ki, mások nem találtak ilyen eredményeket. Néhány kutatás ugyanakkor megerősíti, hogy az időszakos koplalás hatékony a fogyókúrában, bár ezek a vizsgálatok általában rendkívül alacsony elemszámmal dolgoznak — mondta el kérdésünkre Antal Emese dietetikus, szociológus, a TÉT Platform szakmai vezetője.

Ennek ellenére az érdeklődés a módszer iránt Magyarországon is nagy.

A program ezért koplalás helyett az ésszerű táplálkozás örömét, a zsírbontás ellenőrizhetőségét, az alternatívák erejét és a hormonegyensúly helyreállításának lehetőségét nyújtja. Hatékonysága abban rejlik, hogy nemcsak a táplálkozásra koncentrál, hanem minden olyan szempontot figyelembe vesz, amely a túlsúlyt fenntarthatja. Ilyen a lelki háttér, a stresszhatások jelenléte, valamint a hormonegyensúly megléte vagy hiánya. A hormonegyensúly felborulása — főleg nőkben — olyan makaccsá teheti a túlsúlyt, amely dacolhat még az ésszerű diétás próbálkozásokkal vagy a testmozgással is.

Antal Emese elmondta, hogy bár ő nem tart egyéni dietetikai tanácsadást, mégis nagyon sokan fordulnak hozzá, akiknek a 80 százaléka fogyni akar, és már több módszert kipróbált, sikertelenül. Bármilyen módszert is követünk, végső soron az dönti el a fogyókúra sikerét, hogy mekkora energiamennyiséget fogyasztunk el, és közben mennyit használunk el.

A fogyáshoz szükséges energiamennyiséget pedig mindenkire személyre szabva kell meghatározni, hiszen ez függ az alapanyagcsere intenzitásától és az életmódtól is" — mondja a dietetikus. Egy negyven tanulmány megállapításait összegző review cikk alapvetően működő fogyókúrás módszernek találta az időszakos böjtöt, vagyis tényleg lehet vele fogyni.

Ugyanakkor azt nem találták bizonyítottnak, hogy a trükk meg tudná kerülni a szervezet alkalmazkodó reakcióit, amelyek az energiabevitel csökkentésére reagálva lépnek életbe. Ezek a reakciók csökkentik a szervezet energiafelhasználását, és így kevésbé teszik szükségessé az energiaraktárak vagyis a zsírpárnák bontását. Magyarul beletenyerelnek a jól felépített fogyási terveinkbe. Nos, nem muszáj.

nem természetes módon fogyni

De az eredményes fogyás nemcsak a kilók leadásából áll. Nézzükhogy a metaanalízisek szerint hogy áll az időszakos koplalás a sima kalóriaszámláláshoz képest.

Az időszakos böjtölést idő előtt feladók aránya a különböző kísérletekben százalék között ingadozott. Ez semmivel sem alacsonyabb, mint a kalóriakorlátozás esetében.

Account Options

Ez arra utal, nem természetes módon fogyni nem támaszthatók alá azok az állítások, miszerint a koplalást könnyebb végigcsinálni. Nem volt különbség az átlagosan leadott súlyban, sem egyéb, testalkatot jelző mérőszámokban testtömegindex, testzsírszázalék, stb. Az átlagos súlyvesztés egyébként kilónak mutatkozott 10 hét alatt. Viszont voltak tanulmányok, amelyek az éhséget elnyomó leptin hormon szintjének csökkenése ellenére sem mutattak ki az időszakosan böjtölőknél jelentősen felerősödő éhségérzetet.

Ez pedig jó. Egyéb élettani jellemzőkben sem volt szignifikáns különbség kimutatható a folyamatosan táplálkozó, de nem természetes módon fogyni korlátozott kalóriát bevivő fogyókúrázókhoz képest.